Lo tapisson de cambra

Le 10/03/2022 0

Dans Armand del Fabre

Del temps qu’èri en pension, lo paire avia ancara tuat un singlar, mas sabi pas dins qu’unas circonstàncias exactament. Brèu, lo paire, coma totjorn, despolhèt la bestia e volguèt conservar la pèl. La tractèt a la sal d’alum e ambe d’autres ingredients que sabia, puèi la metèt a secar dins un canton de la farga.

  • De que ne volètz far ? li demandèron mai d’un.
  • Ne farai un tapis per metre a la devalada del lièch.

Coneissent l’umor farcejaira del fabre, mai d’une practica se laissèt pas convencer per sa responsa. E pr’aquò lo paire disia la vertat. Aquela pèl de singlar se passejèt de cambra en cambra. Cadun la volia utilisar a son torn.

Encara duèi cada an torni trobar la vielha defròca del singlar, demorada al nòstre ostalon de la Volpilhièra. Los rats an atacat la ponch adel nas e li se son torçudas las dents. Lo temps pr’aquò fa son trabalh e la vièlha pèl s’espelhandra : fa coma ieu, laissa partir sos pials !

Le tapis de chambre

Du temps que j’étais en pension, le père avait encore tué un sanglier, mais je ne savais pas exactement dans quelles circonstances. Bref, le père, comme toujours, dépouilla la bête et voulut conserver la peau. Il la traita au sel d’alun et avec d’autres ingrédients que j’ignore, puis la mis à sécher dans un coin de la forge.

  • Que veux-tu en faire ? En demandait plus d’un.
  • Je vais m’en faire une descente de lit.

Connaissant l’humour facétieux du forgeron, plus d’un client ne se laissa pas convaincre par sa réponse. Et pourtant le père disait la vérité. Cette peau de sanglier se passa de chambre en chambre. Chacun voulait l’utiliser à son tour.

Après encore deux tours à se la repasser, la vieille défroque du sanglier resta dans notre petite maison de la Volpilière. Les rats avaient attaqué la peau du nez et s’y sont tordus les dents. Le temps finit par faire son travail et la vieille peau devint toute pelée : elle fait comme moi, elle se déplume !

  • 1 vote. Moyenne 5 sur 5.

Ajouter un commentaire

Anti-spam